Thursday, March 09, 2006

My Little Story

Bila aku celik je kat muka bumi nie,umah aku xde eletrik lagi..sbb tu aku gelap kot..hehe..yg mak aku cite,aku mase baby putih melepak...tembam..comey..abg ngan akak2aku sme suke dapat adik...but kejap pastu mak aku sakit..aku tumpang menyusu ngan adik mak aku,jd ibu susuan aku la. bila aku dh leh berjalan ngan lari,aku dh jd budak kampung sebenar,sebut je ape aku xwat,main caplom,teqebey,panjat pokok,mandi ban tp aku xtau berenang,senang cite sme aku wat.

Aku xmasuk tadika,abg aku ckp org xpandai je masuk tadika,so aku tepengaruh ngan diala..hehe,adik beradik aku sme xmasuk tadika. Most of the time aku blaja ABC sampai ke math ngan abg aku,he really intelligent. Mase sekolah rendah mema tetiap thn dapat adiah,ade dak lagi bijak kot,aku dok dapat no 2je,sampai darjah 6,result UPSR ok,dpt twrn masuk asrama penuh,aku xg..ape barang masuk asrama2ni..muahahahaha

sblh tu gmbr bro aku,tgk spec tebal mana...hauhauau

Sekolah menengah,reputasi aku cukup tggi sbb abg ngan akak aku every year dpt adiah,dr 9subjek,7subjek sure dlm tgn abg ngan akak aku. Aku masuk je ok lagi,tgktn 1 dapat pelajar terbaik bahasa arab..muahahaha...pehtu ade la adiah nombor je,kekadang2-3..i make my sibling tradition continues. Result PMR lagi ok,2A 7B,wtf..musnah impian aku nk masuk MRSM,sampai dapat sekolah teknik pun aku xmo g,sambung la kat sekolah tuh agi.
SPM berdasarkan result trial,aku dapat masuk matrik but when result kuar,aku kne buang matrik,sedey gle,nanges dlm toilet la masa tuh..mak bapak aku ok je,abg aku pun ok tp aku jd mengong masa tuh..sbbnya aku nk sambung mane agi,borang ke IPT sume dh abis..
sib baik member baik aku,budin ade,dia la tlg amikkan borang Kolej Professional Mara,tlg isikan ngan tolong anta..

maybe nasib baik kot,dapat masuk KPM,yg budin xdpt,aku dh serba slh,dia kasik semangat soh masuk,aku masukla..start from that,aku dh tekad..aku nk blaja tul2,aku nk ikut jejak langkah abg&akak2aku,diorg sme masuk uni,aku je masuk kolej..skg diorg sme jd cikgu,dpt abg ngan kakak ipar pun cikgu gak,even adik aku pun masuk maktab....huaaaa....tertekannya aku,adekah aku pun akan jadik cikgu gak..??
now i'm taken degree..hope i'll finish it with glory and continue my study...again.

i'll remember my mak susuan advise "dulu hang yg paling bodo dlm adik beradik hang,la ni hang jgn pikiaq apa,sambung blajaq,pas abis degree..hang sambung amik master..bagi hang yg paling pandai pulak,lepa sume ada degree ja"... i'm proud to have mak susuan like her,expert in biology..maybe her intelligent mengalir mase aku menyusu dulu kot....huahuahua...
TQ acik,i love u:-)

0 comments:

Post a Comment