Friday, January 07, 2005

Cuti panjang....

sebenarnya aku lambat update blog ni bukan nape..sbb aku tgh bercuti semester..so sume la aku cuti sekali..

Part1--kawen
Nk dijadikan cite time cuti aritu every weekend ade kenduri kawen kat kampung aku,yang besnya sume sebaya ngan aku,baru aku sedar..dah leh jadik bapak upenya aku nie,2baru yang kenduri,xkira yang bawa anak lagik,upenya amai dak2kampung aku yang sebaya dh kawen,xkira la laki ke pompuan..huhu

Part2--cc ci**i
aku leh je kalo nk update kat cc kampung aku tuh,but then dh la sejam 3hengget,punyala lembab tenet dia,sengal nk menuggu utk bukak main page google,last2aku blah jela,buang masa je dok kat cc lelama,2yang xupdate dh tuh..

Part3--Tsunami
Ahad lepas aku g leh kenduri jiran sekampung aku-sebaya aku gak yang kawen tuh- kene la g awal dlm kul 9pg camtu nk tolong potong bawang ke ape ke sbb kampung aku ni kenduri still wat gotong royong,sambil wat keje dok la beborak,member aku dok sandar kat tiang letrik,tetiba tiang letrik bergerak,melompat la member..huhu,pastu aku rasa badan aku goyang je,tgk air dlm gelas berkocak,yang paling terkujat lagi tgk menara celcom kat kg aku pun goyang,air akurium berolak je,cuak seh sume org diam je..fuhh..ngeri.

Menda tuh jd dlm 30 saat je,tp mema cuak la,yang paling cuak pengantin la,baru nk bersiap..huhu..xtau lagi kate ade gempa bumi,pastu kuar la teori2yang bangang dr geng2aku,kata nk balik qado subuh la,ingat dh nk kiamat..huhuhu..pastu baru tingat kiamat ari jumaat,tgk matahari pun xde menda,naik elok je..

dlm kul 10 baru tau,dgr bite kata ade gempa kat banda acheh,memula dgr kate 6skala ricter(SC) je,tgk2bite 130 diorg kata 9SC..fuh,,i'm in history..huhu

balik umah petang tuh akak aku kate ombak besar kene kat kuala muda,nyway kuala muda tuh dlm 10kilo je dr umah aku..lagipun akak aku ngaja kat ctu..banyak la anak murid dia yang jadik mangsa tsunami tuh,yang paling sedeh mostly yang mati tuh tertelan lumpur yang ombak tuh bawak,sian...meh la kita sedekahkan alfatihah kat diorg yang kene bencana nie..

Part4-sedey
Ari isnin baru nie kan sekolah dh bukak,dengan secara rasminya anak buah aku si aiman kene dok ngan mak aku,dh aku dok umah aku pun jg la dia,dh nama dia je ade kat umah aku la yang slalu dok main ngan dia,bw dia naik moto,tarik kude,mcm2la..pastuy ari rabu mlm aku dh kene balik ke uniKL,mcm biasa jela.pagi khamis mak aku tepon..dak aiman dok cari aku merata,dlm bilik la,dapur la,pastu dok nangis je,sian lak aku dengar,yelah budak baru sethn lebih mane fhm pun,ni ntahla cemana keadaan dia,rindulak kat dak aiman nie..sob..sob..

part5- habis..

nk cite ape lagi..abis la..huhu

0 comments:

Post a Comment