Monday, November 14, 2011

Trivia ari ini

1) Tahukah korang kasut palas mendapat nama dr daun palas. daun palas tu apa? daun palas tu daun yg org belah utara wat ketupat time raya, dlu mana ada kasut mcm skg, so derang amik daun tu wat kasut. nk bg nmpk commercial, letak la pallas!

2) Tahukah korang reket asalnya dr pulau pinang, sbb tu kalo juara apa jela berkaitan ngn reket mesti penang. nicol david da 6 x world champion squash, chongwei no 1 badminton!

3) Tahukah korang siti nurhaliza mempunyai 47 fan page yg dicreate oleh fan dia di facebook!

4) Tahukah korang orang yg menggunakan Internet Explorer adalah mereka yg mempunya IQ bwh 70!
dan2 tuka pake browser lain kan lu org!
* gua pake chrome / firefox

5) Tahukah korang twitter nora danish iaitu @DanishNora last update 14 may 2011
*gua follower dia!

6) Tahukah korang KLCC juga terkenal dengan nama menara jagung disebabkan bangunan dia berbentuk jagung!

7) Tahukah korang Ubat sakit mata paling berkesan adalah dengan mengambil ibu jari kaki dan lalukan ke mata anda.
*mata kna pejamla sengal, kang calarla biji mata ko!

8) Tahukah korang Kasut bata adalah kasut yg dibuat khas untuk pekerja kilang bata, disebabkan thn lasak dan mendapat sambutan, ia telah dikomersialkan.

9) Tahukah korg yg manusia yg mempunyai pusat rambut lebih dari satu adalah org yg hensem/cantek?

10) Tahukah korang seluar jeans ialah seluar untuk pekerja binaan kerana tekstur dia yg thn lasak, selepas mendapat sambutan, ia telah dikomersialkan.

11) Tahukah korang sepak raga adalah antara permainan yg tidak kena mengena dengan nama. di mana raganya semasa bermain permainan tersebut?

12) Tahukah korang hanya 1 daripada 5000 org di dunia dpt mencium sikunya.

13) Tahukah korang bahawa jarak antara dagu dan ubun2 seorang manusia normal adalah sama dengan jarak sejengkal tangan kanannya? Hanya satu dalam 6 juta manusia mempunyai jarak hidung dan cuping telinga yang kurang daripada sejengkal (kebiasaannya golongan genius dengan IQ melebihi 170).

14) Tahukan korang jambatan pulau pinang hanya mampu menampung 20k kereta pada satu2masa.

15) Tahukan anda jarak pusat ke kepala adalah sama jaraknya dengan pusat ke kaki, sbb tu nama dia pusat!

16) Tahukan anda yg semua fakta2 diatas adalah ditulis tanpa ada reference? sme ditulis atas sedap gua nk tulis apa je. Adakah ko rasa bangang gila skg bila ko cuba mencium siku ko? ataupun terasa lagi bangang bila cuba ukur jarak dagu ke ubun2 dan dengan bangga berckp " gua genius!".
Atau lg bangang bangang bila pgg rambut check pusat rmbut ada 1, dan dengan malu ckp, "gua xhensem/xcantek" pastu down!

17) Tahukah korang yg kalo aku xbgtau kata fakta kat atas 89% org akan percaya?

18) Tahukah korg statistik 89% tuh pun gua petik je!

moral: jgn percaya 100% apa yg org tulis kat tenet sme, check dlu sblm dok share dlm FB tuh! Jgn samakan manusia dengan burung kakak tua, pandai ckp tp xleh pk sbb burung kakak tua otaknya 68 kali lagi kecik dr otak manusia!




*gua tipu gak statistik otak burung kakak tua ngn manusia tuh!

*gua dpt idea trivia ni dr blog kahuna, lu org carikla sendiri! dia pun tipu gua gak, demit!

0 comments:

Post a Comment