Thursday, November 10, 2011

selepas 10 ari

haha, br je berazam nk update tetiap ari, tp jgn la arap, ko ingat aku tade kje lain nk wat,demit kelas penuh, kje bertimbun xsiap (read: malas). Ni pun dok update sbb bg bebudak kje soh derang setup server, so aku lepak la kat depan, cukup la aku wat buku kasik derang senang kje, hehehe

mcm biasa, aku kalo skali update mesti byk menda skali harung, br best, ni update 3 line je baik xyah update :P

Raya :
Aku thn ni sedey ckit raya, bukan sbb gua raya kl gua sedey, gua ganas, gua sedih sbb parents gua g mekah, so thn ni tade la sape nk call gua pg raya, slalu ade bapak aku ( sejak dia terel pake henpon ni :P) call, tp thn ni tade. Gua ada mak susuan, tp gua biasala, dok taip ni br tingat mak gua,japg call japla,mintak maap xsempat call time raya! ( read : lupa ada mak sorg lg)
Xpela, gua xsempat nk sedey pun sebenarnya,hahaha, br gua nk feeling2sedey skali abg gua da call, pastu gua br nk feeling, akak gua lak call, bila gua nk sedey camni!
Mertua gua asal melaka, gua penang bai, melaka mana wat ketupat palas time raya, gua tekak da nama pg raya mema mencarik ketupat palas jela,lu ingat gua redho jela xdpt ketupat palas, gua da wat backup awl2dah, gua da beli lemang 3 batang, lemang rasa lebih kuang ketupat pls gak, cuma rasa buluh je lebih!
Xkn gua nk snap pic lemang gua beli, da abis raya br gua ingat nk amik gambo.
Kalo gua beraya KL, ni la makanan ruji gua pas blk dr smyg raya.

Lontong, nasi impit, rendang daging, sambal tumis . Gua ok je makan apa pun cumanya kalo da tekak dr kecik biasa mkn ketupat palas, nk wat cemana!

Boring raya kat KL (padahal kalo gua blk penang pun raya aji bukan meriah :P), ptg tu gua blk la bangi,umah gua kat bangi je, aman la bangi kalo time raya, kete 2-3biji je atas jalan, kan best raya tiap2bulan, atleast ade la 2ari dlm sebulan gua xtension atas jalan!


Raya ke 2:
Da blk bangi awal bosan la pulak, dengan ank gua nk tgk upin je kjenye, bila aku nk ronggeng depan tv, gua ajak la bini gua kluar carik makan, saja bg dia rest dr masak, eh bini gua pandai masak lauk, lauk tunjuk!
tp raya ke 2, mana ade kedai bukak lg, org sme beraya, bini gua xde lauk nk tunjuk, so gua decide makan jela kedai mana yg bukak pun. pusing punya pusing gua jupe islamic kitchen, tgk org pun tade lg, slalu kedai ni penuh je, gua pun amik la chance nk makan kat kedai ni.


gua amik set, nasik n chiken lemon, skali dtg siap ade telur mata,tomato n keropok, sme sedap tp lemon dia strong sgt, blk makan sampai je umah, jenuh gua lari g toilet, dem!

bini gua biasala, dia mesti nasik goreng, ntah ape nama ntah, order ni sbb ade chiken wing, 2ketul lak tu, siap telur mata, udang dia bg gua.......soh kupas, kulit gua amik, isi kasik dia, bijak kan bini gua!


ni la anak kesangan gua, kalo bg nasik sure suku je dia makan, yg lain kebwh, so gua beli spagetthi kat dia, gua snap ni masa dia makan, mema xlyn gua, mkn abis sepggn kecik.

asal aku tgk pic ni aku tingat cite joker cite batman!


YO! :
gua kalo bosan2 gua lepak ngn mat yo, alah yg main bola klate n kebangsaan tu.

gua da agak da, lu mesti nk ckp
a ) mana gua kenal
b )betik mamat ni lepak ngn mat yo
c )tipu arr, raya ke2, mat yo kat klate
d ) semua dia atas

nah amik gambo, xcaye lg, gua lempang sorg2!
haha, da puas ati pecaye da kan.
ok la gua cite, sebenarnya, gua blk islamic kitchen tu, teringin nk makan chocolate indulgence kat secret recipe, skali gua masuk, tgk mamat ni, mcm kenal je, gua amik gambo, pastu gua blah, gua lupa beli kek gua, demit kan mamat ni. lu lenkali gua nk beli kek lu jgn ada dlm kedai tu, kang gua lupa!


nicol david:
lu nmpk mata dia tgk gua cemana,tajam kan!
gua gementar nk snap pic dia masa ni, padahal dia dlm tv je pun!

dia ni antara orang penang yg berjaya,yg ni betul, gua mema asal penang. Gila ko menang world title 6 kali bai, chongwei menang skali kot. eh chongwei pun penang gak kan? org penang mema terel main menda2pake reket ni, gua dlu masa dok kat penang kalo tounament sure lwn chongwei, tp gua kasik chance dia menang, kalo x sure dia jual sayo je kat pekan bukit mertajam tuh, keciwa xdpt kalahkan gua!

dlu nicol pun dok tgk upin gak masa kecik2, besar2 terel main squash!


*ok gua tipu, jua beli kek dlu br gua amik gmba ngn mat yo, ntah dia slow sgt pilih kek!
*gua xpenah jupe chongwei lg, dem. lu dok bukit mertajam area mana chongwei, bapak gua kje 30 thn kat sana xpenah jupe lu pun!
*ade ke upin masa nicol kecik?

chiow!

0 comments:

Post a Comment