Tuesday, October 06, 2009

Aku mema suka xupdate lelama..hehe

JANGAN AMIK GAMBA SAYA..!! SAYA MALU MCM BAPAK SAYA

Assalamualaikum...selamat ari raye...hehe...lama gla aku xupdate blog neh...biasala bz berpuasa (bz ke?)..Actually banyak menda aku nk cite tp mcm lupa pun ade gak...xpela aku tulis je la menda2yg aku ingat.hehe

1st mesti la pasal perkembangan baby aku skg nie...skg da masuk 7 bulan da...huk..last month da g wat detailed scan...ade gak yg pggl 3d ke 4d ke...mendanya sma jela...kalo scan biasa tuh cam gamba itam putih je...tp kalo wat detailed scan ni lain ckit...nmpk clear la baby nya...kalo sesapa yg biasa ngk discovery channel cite in the womb tuh akan tau la detailed scan tuh cemana...

Alhamdullillah dr tuh check sme ok...br letak je alat kat perut bini aku...1st gambo yg kuar...tgn baby...cam tunjuk jari kat dr tuh...tp bukan jari tengah je..sme lelima jari la sengal...muahahhaa...Dr siap ckp...senang kje xyah nk kira jari dia...hehe....

Dr ape yg Dr tuh cite...kalo ikutkan detailed scan ni as an optional je..u can do if u want to or juz do a 2D/normal scan...but then me and my wife a bit more excited to see our baby...so juz proceed with the detailed scan...and have a budget somemore at that time...



P/S : ade yg sesetgh org xtau kata nmpk cam pelik je...but then that's the baby inside the womb..mema a bit kembang sebab dlm tuh air..:)
BTW..comel x..hehe... muka masam sbb masa tuh time dia tdo...dr tekan2..hehe

2nd story cite pasal bulan puasa...alhamdulillah thn ni 1st time puasa ngn org rumah...dia pun even dalam xlarat dpat gak puasa penuh thn nie...cumanya time nk berbuka tuh selera dia lain macam ckit...nk makan ikan 3 rasa...heavy la...tp xkisah la...
cumanya yg xbape best kalo xabis makan aku yg kne abiskan...cemana nk kurus kalo makan je kjenya...muahaha (logik xalasan puasa pun berat maintain..hehe)






Masuk Part raya lak...aku raya ni mema xamik gamba pun (bini aku xkasik publish sbb perut dia da besar..muahaha...ke perut aku??)...thn nie beraya kat penang dlu..pastu br beraya kat kl then g melaka lak....aku lik penang petang sabtu...mema terbaik la...aku gerak dr umah mertua aku kol 2...aku sampai penang kol 9 mlm...7 jam bai...7 jam...bapak sengal gla...slalu paling busuk pun 5 jam je...hamik ko nk sgt...bini aku sblm gerak tuh ade gak dok ckp nk berbuka puasa kat tepi highway...mema la..mema tul2buka puasa kat tepi highway kat bukit merah....sib baik mertua aku bekalkan makanan...kalo x mema aku korek idung jela berbuka neh...muahahaha

Aku lik kl lik ari raya ke 3...masuk je bangi hampeh..nk jumpa sebijik kete pun payah...demmit...nk masuk umah pun kne tahan ngn pakgad..xleh jd neh...esok nya terus aku pack bj lik melaka...kampung belah mertua aku...saja g jenjalan sana..khamis da lik kl lik da...rest...

Ari Jumaat biasala penghulu segala hari (xde kaitan dengan cite seterusnya)..kebetulan sogo ngh ade sale...aku pun g lah mengshopping kan diri..bukan beli barang utk aku..beli utk baby la..org kata da masuk 7 bulan da kene start beli barang ckit...g lah beli bj newborn sampai ke sethn.. pastu beli pampers.. wet tissue.. lampin... bedak.. minyak2sme... towel.. rotiboy,air oren n popia best yg kat foodcourt sogo( 3 last item utk bapak dia..hehe) pastu ade la menda2lg yg aku pun xingat...sib baik bantal sme nenek dia da beli...sep2..hehe..

arr aku xtau nk tulis ape da ni...tp aku da gamba baek punya n peringatan kepada kengkwn yg nk wat open house...ce ngk gmbr bwh neh...agak2la..aku tau ko br beli...xyah la nk letak rega gelas ko...aku xpakai pun gelas tuh..aku pake cawan palastik je...muahahahaha



1 comments:

Anish said...

ekekekeke..pemalu mcm bapaknyer yer :p ok la tu :p

Post a Comment