Monday, August 07, 2006

Zuljan Tunang...Pizza..Class....Moto jammed..uwaaaa...

.:: Zuljan Tunang ::.
Kan last entry aku ade ckp aku nk g kenduri tunang zuljan a.k.a bilal kat taman mawar nie.huhu..tunang dia org kg baru..alah dekat je ngan putra kg baru tuh..huhu
ptg tuh aku pun join la diorg,yg aku kenal bape org je..si imam Apis..hehe,zikr,nan ngan shah,jeril mane ilang ntah..
aku follow saje je,biasala makan free nie sonok kalo join..muahaha
ni gamba zuljan ngan tunang dia..


.:: Pizza ::.
slalu kalo aku makan pizza,mema xde de aku nk update dlm blog aku nie..tp kali ni ade something yg mema ntah aku pun xtau nk ckp per,sengal gak kot...huhu
memula ingat nk mkn yg biasa je,kata 3org je,tetiba ade la suara2yg sumbang berkata2,ape kata kita mkn set 6org punya..aku menyokong je..mema ngh lapa pun..

nk dijadikan citenya dak apis nie kempunan la nk makan pizza,siap nk baya lebih agi,so aku ngan nan follow jela..korang ngk jela gamba nih,aku xtau nk cite cemana..huhu




.:: kelas ::.
so far kelas aku start mcm biasa la,xde menda sgt pun cuma kekadang tuh termelayang jauh masa lect mengajar,xpun mata pejam tp dok mengangguk fhm.huhu tdo la tuh..muahaha
ni pun kelas ade lagi 2paper belum ade lect,hopefully this week ade la lect nk ngaja,kang da after mid sem break br nk start ngaja,da rush2..adeh..

.:: moto jam ::.
nk di jadikan cite la,aku ari sabtu lepas saje je nk blk putrajaya,baek punya rempit,kata moto da power..skali sampai je tul2 first exit putrajaya tuh meter moto aku drop..mcm kete F1 drop gear..terus slow..cuak da aku..ape nie..aku pun beti la moto,nk start da xleh..termenung jap tepi jln tuh,kalo tolak mau patah pinggang aku,ade la agi 4km nk sampai umah,da la jln bukit2..br nk pk,skali tetiba ex-roomate aku..dak joe lalu,sib baik dia pasan,so aku mintak la dia tlg tunda moto sampai ke precinct 8..tks joe.

ptg tuh aku da pening gak dok memikir,kol la classmate aku farid a.k.a bapak,tanya kot2ade pomen kat putrajaya nie..ampes tulla putrajaya nie,kata je pusat pentadbiran kerajaan..kedai moto pun xde..mengong.

puas nye pk,kol pomen sane cni..sme xleh nk nolong..hangin aku..pastu aku dpt idea,nk xnk kena la tolak moto g dengkil..ade la dekat 5-7KM,bg aku xde menda la,tp bila nk nolak moto tuh yg problem ckit.

so pg ahad tuh,aku pun msg la bapak,kira mintak tlg dia tunda la ke dengkil,umah dia kat precinct 11,xla jauh aner pun..skalia ku msg dia ckp kol 1015 br leh kuar,dia ngah mandi ngan anak dia..hehe (sowey bapak tercite lak muahaha),aku pun ckp la,xpe aku tolak slow2,kira dia kuar terus jupe tepi jln..jauh gak la aku menolak,dr precinct8 sampai nk ke sekola sri puteri..
kalo aku jln kaki sorg ok,tolak moto pun ok agi,kalo moto tuh idup xberat sgt nolak,ni moto mati..mema berat gle la..nk2bila nk naik mcm bukit ckit..perghh..sakit siot pinggang,tetiba je aku rasa cam pangkal peha aku sakit lik,mcm aku penah kne masa jd pelari dulu..tp rasa jela,lom kronik agi..ntah bape kali aku benti tepi jln,bj ni jgn cite la,da leh perah rasanya..
sampai nk pintu gerbang putrajaya br bapak kol,so lepak ctu jela..tggu dia dtg..nmpk dia lega ckit..xyah nk nolak da,tunda jela..bapak dok atas moto aku sbb dia xlrt nk tunda,so aku la yg tunda pake moto bapak..at last sampai gak ke kedai cina tuh..siap kne turun enjin agi moto aku..
parak aku bulan ni,demmit,kne baya lebih dr elaun mara aku sebulan..banyak gle list dia kne tuka..tp ok kot,bak kata bapak,dia da kasik perkidmatan cemerlang bape belas thn da..xla byk sgt..tp nape time aku lak dia nk wat hal..uwaa...demmit.Ni ade pic moto aku yg dibukak tuh,korang ngk sendiri la piston cemana..pergghh..

aku tanya gak cina tuh,apsal jd camtuh,nk kata minyak itam xde,ade agi..dia pun xtau nk kasik jwpn,pastu pinjam jwpn bapak,biasala ma..moto sulah lama ma..






kalo ngk ngk besa,click la kat gamba tuh..

p/s: tp bard huhu..sme gamba ni amik pake hp aku tau..muahaha riak2

0 comments:

Post a Comment