Tuesday, September 05, 2006

Bas..moto huhu...jerebu..da tu je..hehe

huhu..xde menda actually nk diceritakan kali ni,tuh yg jd lmbt je nk update tuh..jenuh memikir nk nulis ape..huhu

++ Bas ++

Actually last week aku blk kpg,cuti mid sem break,ampes br blaja bape ari je da cuti mid sem,memula xnk blk kpg tp da ade org tuh soh blk,kne gak la blk..hehe..
masa blk tuh ampes punya bas,bw mcm semut punya slow..slalu bas ekspress ni sme main rempit2je,upanya driver bas tuh xtau jln..cemana la leh jd driver nie..
paling aku xleh time bila sampai kat bagan a.k.a butterworth a.k.a jetty (nama lain2padahal satu tempat je..huhu) diorg leh benti ngah2jln tanya,sape tau jln g bagan..nk je aku ketuk driver tuh,ptt la bw mcm semut,xtau jln upanya..huhu..aku g jela kat depan ckp jln ni,naik flyover..ade la instruction kne kasik (alah aku cite instruction detail pun korg bukannya tau pun..huhu)..

da puas lepak umah ngan family aku,sme ade maklumla cuti sekolah..ari sabtu aku pun blk la kl lik,saje blk awl seari,biasa la kne gak blk awl ckit..tp bukan tuh yg aku nk cite,nk cite pasal driver bas masa blk dr penang ke KL ni..huhu..bw bas bapak laju,kebetulan lak aku dok 2nd single seat,nmpk la speed dia..huhu..
ni cemana lak dia tau aku nk amik gmbr dia slowkan jd 120km/j,slalu maintain 140km/j je..siot laju..huhu

++ moto agi ++

masa nk blk aritu aku cite2la kat bapak aku pasal moto yg aku pakai ni,dia dengan bermurah ati kasik la ckit bantuan soh tuka seat yg xpenah tuka ngan bateri yg da lemah gle,nk honk pun da xbape bunyi,penting gak menda2tuh,dahla kasik signal pun xnyala da..wajib tuka tuh,pastu aksober depan yg da lembut gle,kne tuka minyak high-tension oil (tension tol aku huhu) kot,kira standard kan lik eksober tuh....sib baik dia kasik duit soh settle sme


huhu..seat yg da daif,pttla kebas je naik moto sbb seat dia da patah pun yg bwh tuh..huhu


++ jerebu ++


mesti ngk gmbr ni jd pelik semcm je,peragut aner lak nie,huhu..gamba ni amik kat MRR2,masa nih jam ckit la so snap jela gamba..huhu
camnila aku merempit sepanjang musim jerebu lepas,ampes sakit tekak siot naik moto xpakai penutup idung tuh,bila pakai da jd mcm ape lak ntah..huhu

ok la xde menda nk update agi,kalo ade menda menarik aku snap gamba aku cite la..hehe

saje je update panjang berjela..huhu..ok la c u soon..chio~ peace ~

*************************************************************************************
++ Je t'aime, Je t'adore Linda++


haha..saje je letak bunga nih..

aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu...
aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu....
karena langkah merapuh tanpa dirimu...
ooohh..karena hati tlah letih....

aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh...
aku ingin kau tau bahwaku selalu memujamu....
tanpamu sepinya waktu merantai hati...
oh bayangmu seakan akan....

reff
kau seperti nyanyian dalam hatiku yang memanggil rinduku padamu..ooohh
kau seperti udara yang kuhela kau selalu ada....
**
hanya dirimu yang bisa membuatku tenang...
tanpa dirimu aku merasa hilang..........
dan sepi......
back to reff

jali jiwang *wink*
*click to enlarge image ~peace~

0 comments:

Post a Comment