Saturday, July 22, 2006

New Sem,Place& Environment...N70..Pimp My Ride...Streamyx

previous on kamjat's life...read my previous entry la muahahaha

Okla,bermula last 2week start la idup aku sebagai pelajar final year kat UniKL nie,nama course aku pun da tuka da..dulu computer system and networking,skg da jd bachelor in netwoking system (hons)..xkisah la,apa ada pada nama,janji aku leh settle sme kje aku dh la,janji leh abis blaja kat cni..ade degree..ade peluang sambung agi..love to study.

Nk jd kan cite,semester ni fakulti aku da xmenumpang kat melaka da,skg ade bangunan sendiri..kat Bandar Wawasan area Kg Baru..alah dekat ngan SME bank,Bank Pemabangunan ngan DBKL..tempat mema pack gle la kat ctu...maklumla city campus.
On my 1st day registration..g naik kete ngan housemate aku,dak nan..parking kat bwh building sbb mlm before kitorg da survey mane nk parking..siap leh lepak sap okok ngan guard UniKL agi..huhu

pendaftaran sme ok..but 1st problem yg face is,bgnn 31 tingkat..student +-800org tp lif yg student leh guna 3jerk..bapak pack! .registration subject sme ok la,amik 7paper..da tu ade lak subjek LAN,mandarin...adeh paper2yg xberkenaan ni la yg leh bg jatuh pointer..hampes..
masa register jupe la dak2kelas sme,lepak minum2lu..then masa nk balik tuh,nk bayar perking br tau kemahalan perking kat sane..sejam rm2.50,2nd hour pun same rate dia..pale..mahal gle..kne RM5sbb parking 2jam..mahal siot..LowYat pun xmhl camtuh..pastu terus decide naik moto jela...rempit kembali..

On 1st day class,it seems all on the track,intro jer dulu..ampes semggu isnin je kelas..busan gle..this week pun same gak..tp aku xtau la nape masuk je kelas bila lect start ngaja mata aku pun terus kuyu..yg paling klaka on classptg 530-830pm,aku siap leh main2send lagu kat dak kelas aku..ngk sme dah ngantuk..skali leh lak classmate aku,dh la dok sebelah aku..dia g pasang lagu shakira,hips dont lie..satu kelas terkejut..aku yg ngantuk terus ilang ngantuk..ampes.
-End of part 1-

Masa blk dr kelas,masa rempit ngan nan moto rasa semcm jerk..ingat biasa,tol2trafiic light depan KLCC lak tuh,ade lak hamba Allah tegur taya moto mcm flat je..slow2la kitorg g petronas jLn ampang tuh,tekan taya keras,tp naik jd flat..aku ngan nan ni overweight ke..padahal da tau eksober moto aku punya angkara..demmit..so aku decide terus g kedai moto kat area umah aku nie,settle sme..

mema da lama niat nk wat moto aku ni lik pas dak azri wat enjin moto aku..so aku pun tuka la sport rim (pake racing boy punya),taya belakang tuka tubeless(taya depan xtuka sbb br je tuka),tuka baering,getah kat bearing,tuka eksober ngan brake pad..terus smart moto aku,tggl body je,kalo ade duit lebih lehla pakai coverset br..huhu

Tp part klako masa nk baya tuh,duit xcukup,siap pau duit nan agi..xcukup gak,aku lupa nk cucuk..muahaha..sib baik cina tuh ok,kurang dekat rm30camtuh..muahahah

pastu naik besh gle,terasa kerempitan aku..naik 2org pun xde halla..kita jln LOke YEw or Jln ampang tu xde halla..muahaha
-End of part 2-

Actually masa before lik cuti sem aritu mema budget nk tuka hp da,sedara aku siap ckp ketinggalan teknology,tul gak,aku xpenah pakai gprs,wap,mms,polifonik,java,symbian..byk ketinggalan aku nie..bila msg aku bunyi ade yg ckp lama xdgr bunyi monotone..ampes..berbekalkan duit pratikel yg aku xbape pakai tuh,terus jela aku angkat nokia N70,puas ati..muahaha

Nan pun pns ngk aku tuka hp,dia pun nk 3G gak,so angkat la k800i,Phone In The Camera..bukan camera in the phone..ala yg pakai teknology cybershot tuh,gamba serius lawo..ampes..jeles2.

Kan last week xde kelas,so aku ajak la nan g maxis center kat area Ampang puteri tuh,tuka sim..pakai 3G punya sim..mlm tu bermulala episod jakun aku ngan nan,wat video kol..muahaha..klaka,siap kol dak2kelas yg ane pakai HP 3G,sme pakai video kol..muahaha..besh2,,tggl ngan sorg ni je agi aku xtry kol pakai vcall agi..u know who u r..heheh
-End of part3-

lastly umah aku ni ade gak streamyx,thanks to boboy..yg kje kat TM menara,siap kasik modem free agi..huhu..rosak ckp leh tuka..muahaha...heaven2..so pasang la streamyx even 512 je pun,kira berbaloi la..pakai 3org je..torrent jela kjenya.
kalo tggu yg tmpoint tmpt register tuh mema ampes,1mggu xde pape action agi..lembab..!!
ni pun sbb da pasang streamyx la leh update sme,kalo xkne tggu g cc br leh update.
-End of part4-

ok la,aku nk mandi ni,japg nk g umah Zuljan lak,dia bertunang arini,congrats bro!..da nama pun kwn2,g jela..nnt aku update agi k.

nnt lagi kerap la aku update..k salam...

1 comments:

Kainito said...

These data are considered to be the information ผีดุ I'm looking for.

Post a Comment