Wednesday, June 28, 2006

i'm lost?? 4W1H

huhu..lame gle aku xupdate blog aku nie..biasala amai memerlukan khidmat aku..hahaha

actually abis je pratikel aritu dok bz ngan wat report prtikel...mema pening la nk pk menda nk nulis ni..almaklum la bulan last aku pratikel kne jd pekerja serba bole..dgn opis aku nk pindahnya..ntah ape ntah aku tulis dlm log book intern tuh..sib baik bos aku pun sign je..huhu..dgn markah dia pun kasik ok la dengan kje yg aku wat..pratikel 5bulan pun xbanyak menda aku blaja dlm bidang aku blaja nie..banyak g wat kje lain ckit..kalo kne ngan kos aku pun soh decide switch ngan router cisco je,pastu g troubleshoot ckit2..adeh...
yang banyak aku blaja pasal menda lain la..sampai aku pun kekadang konpius gak..yeye je bos aku ckp kne la ngan network ckit..huhu...cabut ngan pasang alarm mema la kne tp ntah ape2je aku wat..kiranya most of the time dak2opis tuh mema serbabole la..system engineer leh jd opis boy,secretary leh jd CEO,programmer leh jd HOD..pergh..memacam la diorg leh wat..mema aku prtikel pun kne mcm tuh gak..huhu..

pas abis je wat report ngan submit kat supervisor aku by email,blk umah sewa mema xde tenet,xleh nk update agi..dok lepak jela...layan tv..kira aku mema xmiss la cite2melayu nie..mase tuh ade puteri,dunia br,sembilu kasih,marikas..huhu..bersusun rancangan tv aku layan...dengan tragedi ular tedung tikus masuk umah la(pelik tgh2kl pun ade ular yg besa camtuh),sampai kne kol bomba la dtg nk tangkap..pjg dlm semeter lebih..besar gak la..muahaha cuak2..huhu

br ingat nk blk putrajaya nk update blog nie skali parent aku kol lak soh blk penang..dengan xpk pape aku blk la,aku pun dh lama xblk sana..nk2dgr bapak aku sakit kaki lak....lagi la risau..dulu xpenah sakit pape..pas pencen ni sakit lak...org xbiasa lepak je camtuh la jdnya...blk penang mema xleh la aku nk update menda alah nie..maklumla pakai dial-up je,tu pun account org..huhu..

sampai penang,mema bapak aku sakit kaki,tp ckit je pun,sapu minyak panas da ok..tp ok gak mase tuh ngah cuti sekolah,dpt la jupe sme family aku yg masing2kje kat sekolah..huhu..abis je diorg cuti sekolah,aku sengalla kat umah..sib baik ank buah aku,aiman faris ngan amil danish ade..leh gak main ngan diorg,saje abg aku anta kat parent aku soh jg..lagipun ade gak kwn diorg kat umah tuh..elok aku br nk lepak lak,skali parent aku tetiap agi g kursus haji..dengan xsengajanya aku pun terpaksa la jd maid kat ank2buah aku tuh,dr kol8am-11 or 12 pm..sorg br 3thn,sorg xsampai sethn lagi..tercabar tul aku..aiman ok la da bsr ckit,yg amil ni aku nk bg mandi punya la susah,br 10 bulan ma..cemana la abg aku leh hrp kat aku jg ank2dia..muahahaha...tp aku leh gak jg semggu lebih,sepjg mak aku g kursus haji tuh..br aku tau aku ni leh jg budak upanya..leh wat mknn diorg = mesin nasi+daging+kuah syr kasik amil mkn..hurmm..mak aku ckp aku da leh jd bapak sbb jg ank buah aku xde mslh pun muahahaha...

bila sampai musim worldcup mema mlm aku layan bola jela,yg paling xthn nk bgn pg jg ank2..dugaan sungguh..siap mak aku kejutkan letak towel basah atas muka...huhu..kne bgn jela,ptg br cover tdo lik..sme bola punya pasal..huhu..
ptg pas asar tetiap ari rutin ngk pokok2kat umah aku ni,mak aku lak leh tanam pokok anggur..besar gak tp dlm sebulan dua berbuah la.. lagi besh sbb buah setey( kl pggl buah sentul kot..huhu..xtau aku)da masak..besh..cicah ngan kicap..leleh air liur tingat huhu,pastu buah asam krenda (ni mema aku xtau kl pggl apa),buah rambutan,pisang lagi,jambu batu,buah mera (kl pggl kedondong),ade la lagi..tu sme pkok ayah aku tanam dr dulu..besh2..pttla prot aku besar je..mkn je kje aku..huhu

br 3mggu lepak penang,skali mak susuan aku lak kol,soh jg cc sbb ank dia sorg je jg,so aku pun xleh nk wat apa la,dia pun cam mak aku gak,support aku dr aku memula dok kat kl nie..wat aku mcm ank..mema xde excuse la senang cite..lgpun aku serba slh gak kalo dia mintak tlg aku xleh nie..rasa berslh gle..huhu..dia menyusukan aku masa baby dulu lagi besar nilai and mema xkn terbls punyala jasa dia..apela sgt kalo dia mintak tlg2ni..xsampai 1% pun dr ape yg dia kasik dulu..huhu..

bgtau parent aku,so diog pun kasik la blk kl,aku blk cheras amik moto,then br blk putra..so ptg ahad lepas tros la aku dtg cc,jg cc nie ngan ank acik aku..huhu..

ni update ni pun sbb br pas kira duit cc utk arini,alhamdulillah sepanjang bln ni income ok walaupun ade mcm2halangan dr pihak masjid la,otet la..huhu..kje aku dr kol 930 pg direct sampai kol 11 mlm,break kol 7-8 mlm je..tp yg penting mkn support la..muahaha...

okla aku pun da cite ape aku wat sepanjang aku xupdate menda alah nie..penat seh jg cc arini,org amai,kne print la photostate la..huhu...nk mandi pastu br tdo..k nnt aku kalo free aku upload la gamba ape aku wat masa cuti..k nite..assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment