Monday, July 19, 2010

Mari makan2 :P

da lama lak aku xupdate menda alah nie...kali ni update sme pasal makan2 je. Actully 2-3 menjak ni aku n wife aku suka mentry makan2kat kedai baru...mana yg sedap aku cite...mana yg xsedap pun aku ckp gak, atleast xde la org nk g kedai tuh da..hahaha....tp sme yg aku cite ni based on ank tekak aku la...:P

1 - Carl's Jr
Hak...kedai ni aku br g 2x..so far mema xpenah mengecewakan lagi la...aku pun br try 3 jenis burger dia...since dia da bukak kat mines, senang la ckit nk g...dlu kat 1utama cam payah (lgpun aku mema xsuka jalan jauh2nie..huhu)
ni set aku n wife order, tp slalunya order satu set, lg satu amik burger je since air dia leh topup2..yg aku makan ni portabelo mushroom n double western burger. Fries dia mema superb,aku suka sbb potongan dia cam besar, makan puas, siap leh peel kasik kat dia insyirah lg...hehe.
ni la portabelo mushroom burger,burger dia mema besar gabak,..mema dia akan balut separuh burger tuh sbb xnk kasik comot bila makan...hehe

Yg ni 1st time try...ok la...tp aku lebih prefer makan superstar burger sbb dia agak sedap bg ank tekak aku...hehe

Yg ni nama dia chilli fries...dia pake fries yg kat atas td gak...tp dia letak cheese n aku rasa cam daging cincang cili pun ade...masyuk gak nie...tp kna makan panas2,kalo tapau agak kurang sedap ckit rasa dia...hehe

p/s : so far buger yg penah aku rasa is superstar (*recommended), portabelo mushroom (banyak gla mushroom dia letak) n double western burger (boleh la tp sedap lgla dr sme burger kat mc'd..muahaha)
p/ss : aku bukan xnk makan kat sana slalu..tp rega dia agak mahal tp its worth sbb burger dia mema besar.

2- kedai ayam penyek API (seksyen 15, bandar baru bangi)
Ni di recommended oleh opismate aku, dia kata kedai ayam penyek ni mema masyuk.,..ape lagi...aku pun mentry la ayam penyek dia...saja nk test kepenyekan ayam tuh...hahaha

aku order 3 jenis lauk je...yg ni dia panggil dendeng balado (mema ejaan dia camtuh) . daging dia ckit je...ade la dlm 5ketul camtuh...pastu dia letak cili atas tuh..tp each set dia akan siap dengan kankung celur n tempei...okla :P

Yg ni aku niat order sbb tade kuah...aleh2 masak lemak pucuk ubi ni mema menangkap la...banyak gla portion dia...mema berbaloi2...makan 2org pun lom abis lg...
Yg ni mema aku recommend sgt, ni la yg dipanggil ayam penyek...mema terserlah aym tuh kna penyek...tp best sbb daging dia lembut kira cam effortless la...ko xyah nk tarik sampai 2belah tgn..guna jari pun boleh...hehe. Set ni come with kangkung celur n sambal dia yg menangkap..besh2:D


ni jela set aku lunch utk aritu...overall berbaloi esp for ayam penyek n masak lemak pucuk ubi tuh...btw, aku da makan separuh baru tingat nk amik gamba...tuh yg ayam tuh ade kesan cubitan disitu..nmpk x jari dok amik dendeng tuh..tuh bini aku la tuh...xthn da ngk...cedap...muahaha...:D

3 - Village view, jalan reko.
tempat ni mema aku recommend la makan kat sana...since aku makan kat sana da dekat sethn lebih...xpenah la mengecewakan lg..esp dia punya tomyam...sma je rasa dia...menangkap:P
Actually xplan pun nk makan kat cni...tp since masa quarter final world cup aku bet ngn bini aku sape kalah kna banje..aleh2 team dia kalah...so dia la kna banje makan...(tp aku gak yg bayar,ckp je dia banje..huhu)

da kata org banje..ape lg mema dr pg la aku xmakan pape...simpan perut utk makan ni je...ni pun aku makan da dekat kol 4lebih da...yg kat atas tuh mema menu wajib kalo aku makan kat cni..tomyam daging...kuah dia mema mantap..kalo makan bihun tomyam lgla masyuk...gulp!
Yg bulat2kuning tuh sotong goreng tepun..best...
yg sayur lak aku amik kailan ikan masin...tp aku cam xbape leh masuk dengan sayur kat cni...rasa dia leh makan tp aku agak xleh masuk, even kankung goreng belacan dia pun leh la makan..hehe


Yg ni mema 2bulan skali konpem aku g makan...xtau nape tp aku mema suka siakap 3rasa nie...mema lawan ratah jela ngn wife aku...hehe (aku da amik isi sebelah, tu yg kuah dia nmpk cam kurang je tuh...da makan br ingat nk amik gmbr..hehehe)

gmbr full view lunch/diner aku aritu..nmpk x jari wife aku...gamba aku amik sme ade je jari dia nk enterprem...hehe

4- GCB - Grill Chiken Burger Mc'd
Ni sme penagruh iklan la nie...aku da elok2nk g makan kat D'one steak bangi, leh la terkona g ke mc'd..tgk iklan cam masyuk je...ape lg...hehe


GCB - Grilled Chiken Burger...kotak dia very impressive...lawa :D

Pembalut dia pun agak menarik...xsabar aku nk bukan yg dlm..hehe

Cam penah ngk roti jenis nie...kat mana ya..

bukak dlm..letak sos ckit pastu makan...agak sedap tp ayam dia mema agak kecik la..bg aku mema utk makan ok la...tp kalo tul2nk full mema aku akan amik big mac la...utk trial for grilled chiken...okla..:P

6-tempat2makan yg perlu korang avoid g.

sesapa yg nk makan KFC esp yg duduk kat area cheras..pls avoid dr g beli kat STADIUM BOLASEPAK KL sbb kat ctu mema servis lembab cam haram, pastu yg duduk kat counter leh gelak2 padahal org yg beratur ni punyala panjang..PR mema lgla cam sampah.
Aku da makan kat ctu 2x, xtau nape ayam dia rasa agak kureng dibandingkan kalo beli kat tempat2lain...nape ntah...padahal sma je recipe dia...
cth smlm aku g beli kat sana,since aku ingat da berubah la,dekat sethn aku xbeli kat ctu...aku beratur dah kat 10 minit br 2org dia layan...pastu ade akak dtg tanya pocketfull dia da siap ke lum, kata 10 minit..rilek je minah counter tuh ckp...akak nk kansel ke order td? pergh...org tuh da tggu 10 minit..atleast ko mintak maaf ke ape...kerek gla...mema sampah la KFC kat ctu..

kalo pizza hut, mema so far kat bangi nila paling sampah...topping pizza tuh mema ckitla..kalo dlm iklan ckp lebih cheese...kat bangi mema kurang tul cheese dia...mema leh rasa different kalo makan kat tempat lain. Cni pun mema servis sampah gak...nk2kalo ko g nk berbuka puasa kat cni...pastu wat pizza mema slow...kalo ko gastrik,mema da guling2br sampai pizza ko...hehe....


Okla, nnt kalo aku g try tempat yg lain aku try amik gamba dlu br makan...:P
asal aku rasa cam lapar je neh..demit:P

0 comments:

Post a Comment