Tuesday, June 15, 2010

Dhia Insyirah da 6 bulan

Semalam genap la ank aku da masuk 6 bulan
da...mema kejap jela rasa budak kecik ni membesar...

1st month - masa ni dlm pantang agi...yg dia tau isap nenen je...:D
Seari lepas Dhia Insyirah kuar..ape perasaan bla ngk ank dlm condition camni..:(

Kna Kuning lak


Byk x wayar?

Dhia Insyirah sorg je dok kat cni, bykkan wayar kat badan dhia :(

2nd month - wat cukur jambul...masa ni da pandai senyum da...rasa mcm kejap je dak ni da pandai senyum n wat mulut...masa ni dhia insyirah da pandai senyum bla agah...


mulut ape ntah..tp sweet :D


Gelak2:D

3rd month - masa ni da mula isap jari tgn da..sampai meleleh2 air liur...apa sedap sgt ntah jari tuh :P
time ni da kenal org da...kalo 1st time dia ngk...ko terus angkat...mema konpem nangis...pastu dia akan fobia ngn muka ko da...ngk pun terus da wat muka nk ngs...




4th month - da start meniarap...tdo pun da xterlentang...apa barang tdo telentang...mestila mengiring...kata ikut sunah :D serius aku jarang ngk budak tdo mcm ank aku tdo...selamba je tdo ngiring pastu kaki silang...turun mama dia la nie...hehe
masa nk da start kasik dia makan nestum da..just nk kenalkan dengan makanan pejal..wat pun cair sgt...
da kuar perkataan....mcm ckp appa...abbba...mcm tuh la lebih kuang...:)



Jari kat mulut, kaki mesti silang :D

5th month - dok angkat2buntut da...nk merangkak agaknya...pastu skg da advance...apa barang isap jari tgn...ibu jari kaki lg sedap kot...muahaha....


yg best jg dhia insyirah sepanjang 6 bulan ni:
- jarang menangis...nk dgr dia menangis mema susah la..mggu lepas aku rasa skali je kot dia ngs..yg lain sme dok menjerit je :D

- suka senyum - kalo jupe agah je..konpem dia senyum...agah je,jgn amik dia..kang elok2senyum terus ngs..huhu

- bgn tdo xpenah ngs...yg ni aku paling suka...dhia insyirah ni kalo bgn tdo, slalunya dia senyum...jrg sgt la dia bgn pastu ngs...

- bgn tgh mlm cari mama dia - aku suka gak yg ni...dia kalo bgn nk susu ke ape, dia xkn ngs...dia akan pusing ke mama dia, n ketuk2ngn tgn or kaki dia..bila mama dia da bgn dia sengeh la :) papa watpe, tdo la...dhia insyirah ni full bf, papa bgn pun nk wat ape...muahahaha

- nk tdo mlm mesti kna ada org sblh...slalu kalo tdo atas katil tuh..mema dia rapatkan sampai aku xleh nk pusing.

- kepala mesti berpeluh...org lain peluh kat bdn, dia kat kepala lg banyak berpeluh...pantang panas ckit, sure peluh kepala dia...tdo atas katil nenek tuh mema bertompok la...bgn tdo je sure ade tompok kecik je peluh dia...hehe..

- xsuka g giant / tesco, yg ni aku xtau la perasaan aku ngn wife aku jeke or kebetulan. kalo aku parking je kat dedua tempat ni dia ok lg...tp bla da masuk mema 10 minit je...sure dia akan wat hal..ngs la, nk nenen la..ade jela. Tp cuba masuk sogo or JJ..leh ngk dia punya sengeh cemana..nk2sogo la...org amai cemana pun xde nk ngs nye...sengeh je dok dlm stroller tuh..kalo nk kata xsejuk kat giant n tesco tuh aku pasang kipas kat stroller tuh..:D

- menyebabkan aku n wife aku kurang shopping utk diri sendiri. kalo g sogo sale ke, sure naik ke lvl kids tuh...ade jela yg nk beli kat budak kecik ni...paling busuk pun selai baju la... pastu trn bwh satu lvl, level bapak dia lak, pastu terus lik..muahaha..mama dia tlg ngkkan bj kat kitorg je...muahahaha
p/s : ade yg kata kat aku..ko kaya leh la beli bj kat sogo! - komen aku, yg ko g beli time xsale watpe, aku g time sale, rega yg 50 leh jd 15..da sama rega ngn pasar mlm da, tggl nya berjenama la bj tuh:D JJ pun aku shopping time membercard sale, selai bj yg 40+ leh tggl 10, bijak x ? :D



Parenthood is one of the best experience in my life :)

1 comments:

Love... said...

org kater kalu isap jari kaki, dia nak adik lagik.. so... aper lagik

Post a Comment