Wednesday, June 17, 2009

2nd Checkup

Da lebih sebulan aku lom update blog nie...bukanape cumenya bz ckit je...dengan bini aku kne alahan yg agak teruk gak la...pening pale aku diwatnya...tp nk wat cemana, menda tuh la org pggl pengalaman..and ni pengalaman pertama aku..so agak cuak la.

Kalo ari2biasa tade la teruk sgt .....cumanya xleh minum air masak banyak skaligus...kalo minum segelas terus...konpem terkuar lik air yg dia minum tuh plus dengan sme ape yg ade dlm perut...pastu lembik...
Paling teruk bini aku kne alahan masa dia demam ckit aritu....memula pg aku ajak g kuar mkn nmpk normal je....skali da sampai tempat mkn tuh da panas bdn...aku tapau jela...lik umah mkn n tdo...bgn da ok da...skali pas asar bini gua da start gegar/vibrate...cuak gla...aku da ingat kne kancing gigi da...ngk x lak...upanya demam da makin teruk la...bdn sejuk gla....aku da leh nk wat ape da...gigil muntah, gigil muntah...aku stuck...xtau nk wat ape....agak dlm ko, 6 lebih dia da ok ckit terus aku bw g klinik...sampai je terus masuk dlm...body temp da 40'c...check mema da kurang air dlm bdn...ape lg....kne masuk air la sebotol.....sian lak aku ngk...da la bdn lembik...yg nurse tuh lak leh cucuk patu xjupe urat...wei nurse kalo ko xtau nk cucuk jgn la cucuk...pggl la nurse yg da lama...da tuh xjupe urat ko leh godek2lak...nyaris2kne sekeh nurse tuh...2x cucuk xjupe urat aku sound jela... " ko nk cucuk bape lubang kat tangan bini aku ni"... brla kalut dia pggl nurse yg da senior...dtg skali cucuk da ok...panas je aku...sengal.

tangan kne cucuk

Pastu 8/6 lepas aku g wat 2nd checkup...memula aku g kat gomen...tggu lama satu halla...tp yg checknya nurse je...bla jupe DR klinik gomen tuh...leh lak dia tanya nurse da ngk kan...aku ingat dia check la perut ke ape...da la nurse pun ala2kadar je check...aleh2DR pun sma..tulis kat buku merah tuh...pastu dah...dia leh ckp baby ok nie....wei aku tau la ko DR...tp mata ko bukan ade menda yg leh ngk baby tuh ok ke x...atleast ko pegang la perut tuh check...ni pgg ape pun x..tp tau baby ok...pale ko...buang masa je aku g...aku xtau la kalo klinik gomen mema camtuh kot....

Xpuas ati punya pasal aku ajak linda g An-nur...sampai je dok dlm 5min DR da pggl masuk...check...siap scan...bg advise...kasik ubat sejenis je...(kat gomen 2-3jenis dia kasik) DR tuh kasik ubimin ke ape...lebih kuang camtuh la nama dia...
So ni la gambo scan baby aku...yg 1st and 2nd checkup aritu..(aku tade scanner..amik pake phone jela...huhu




nih gambo yg masa memula g checkup..



nih gambo yg latest checkup..

next checkup 6/7/09

1 comments:

apitt said...

rileks li.. jgn emo2. Biase la.. 'Nurse bdk br belajar, kalo salah tlg jolok kan..' hahahaha...
Pergh.. Suami Mithali btul mber aku ni. Btuah sape dpt jd bini ko. :-)

Post a Comment