Saturday, November 11, 2006

ramadhan..syawal..

Warning: kepada sesapa yg nk g toilet ke nk membuang ke sila la ke toilet dlu sbb entry kali nih pjg gle..almaklumla lama da xupdate menda alah nih..sampai nk masuk blogger pun da lupa..hehe

Nyway sblm tuh,selamat ari raya..maaf zahir batin kepada sesapa yg mengenali aku, yg aku penah terkasar bahser, kepada lect yg aku tersound dlm kelas..hehe, kepada geng2batch haku and pada sme la yg bc blog. Kalo ade wat slh ngan aku ke,yg aku anta sms raya xreply ke..hehe aku da maafkan korang sme..hehe

++ Ramadan al-Mubarak++

Nyway masa bulan Ramadan ni bukan la bz mana sgt pun tp disebabkan tahap kerajinan aku nk menaip ni terlalu malas so mema aku xde la nk buka lagsg blogger even blog member2pun aku xbuka..kalo bukak tenet pun bc paper ngan cek mail je..

Nama pun bulan ramadhan..blk je kelas terus je lepak jap pastu tetdo da..penat weh merempit tiap2ari..tp okla. Masa bulan puasa ni la aku jupe mcm2jenis mknn yg aku xpenah jupe..ntah pape ntah mknn kat bazaar ramadhan tuh..yg aku jupe pelik2 tuh mcm popia otak2..pastu adela 2-3jenis lagi,sme kira aku try la..org puasa makin kecik aku trn 5kg je..kira ok la..

Bulan puasa aritu leh kata banyak gakla g bazaar ramadhan kat lain2 tempat, yg aku sempat pegi kat pandan mewah, tasek ampang, putrajaya ngan wangsa maju…kira ok la..tp aku pelik gak nape ntah bulan puasa ni aku slalu beli ayam percik..

++ Majlis berbuka puasa FCET Community Forum ++

Kepada sesapa yg xtau FCET tuh nama fakulti aku sblm tuka nama br,and forum ni aku create ngan kengkawan masa pratikel arituh..kira saluran yg senang la utk kitorg contek mengkontek..huhu

Actually majlis ni bukan proper planned pun, ade sorg coursemate aku yg post ajak bukak puasa sesame, pastu amai lak yg berminat, terus jd je..xsampai 3ari pun planned kalo xslh aku la..dengan semagat berbuka puasa yg kuat oleh co site admin forum tuh, terus jd la..amai gak yg join..venue pun last2minit je ckp terus jd..sme menda kira ad-hoc la.

So pada ptg tuh (tarikh xingat..hehe), kitorg pun kumpulla sme dekat chiken hertz Times square, pandai jugak budak2ni punya plan, kutip duit dlu before g, so leh la book tempat dlu,kalo xdtg pun duit da byr..huhu..

Dlm xplan tuh pun adela dkt 40org dtg campur budak network ngan multimedia pastu ade yg dtg ngan pasangan masing2meramaikan majlis..xkisahla janji meriah..mema best abis..sapa member community xdtg mema rugila..hehe

Korang ngkla gamba sendiri betapa meriahnya budak2 mkn..muahaha..mkn xhenggat punya.

Satu je part yg pelik ckit, masa nk keluar smyg maghrib tuh,akak yg jg counter tuh nk cop kat lengan sbb nnt nk masuk smbg mkn lik after smyg..da tuh kalo amik air smyg cemana..terdiam jap dia..aleh2brla dia kasik tag..pape ntah..yg penting mknn ngan majlis meriah dengan perangai xsemunggah dak2..hehe

++ ED MUBARAK++

3ari sblm raya aku da blk raya dengan member aku, car pool..kira ok la..berbuka puasa kat surau umah member aku,kebetulan ade sape ntah dtg,dptla mkn nasi tomato free..hehe..saving2..hehe, pastu leh lak masa drop member aku kat ipoh, kuar je da banjir,dengan selamba je redah,sib baik kancil boleh terapung..muahahaha..

Dok umah before raya tuh, dok tlg2la akak aku dok wat kuih, almaklumla cikgu masak,banyakla kuih yg dia wat..sme home made tuh..besh2..aku sempat tlg wat biskut cornflakes je..senang je upanya..xyah jd cikgu masak pun leh wat..muahaha…

Pastu br terpk aku bj raya pun xde lagi nih..adik aku da siap beli dekat padang besar..maklumla maktab dekat perlis..huhu..so mlm raya tuh pas takbir kuarla ngan adik aku cari bj raya la konon2nya..aleh2sme mcm xmenarik je…slalu xpenah beli..mak aku buatkan..thn ni lupa lak..da xde yg kenan aku beli butang je..pake bj raya thn lepas..elok lagi..aku pun jrg pake bj melayu kecuali smyg jumaat je..

--ari raya—

Pg raya cam biasa la,g smyg raya,Alhamdulillah masjid br kg aku da siap,smyg masjid brla..besar la..blk raya dok umah jap pastu abg aku dtg..hehe pau la duit raya..siap mintak tuh..huhu…kakak ipar aku da kasik ang pau..mintak kat abg aku dia pun kasik angpau..da suke da..ngk sekeping je..ingat banyak upanya singgit je..muahaha..xleh time aku dpt singgit..hehe

Pastu akak aku yg ajin wat kuih dtg pau lagi..akak aku lagi sorg dtg pau lagi..huhuhu..sme org aku pau..besh2raya nih..sorg pun ank buah aku xkasik duit raya..aku bukan kje lagi..:P

++Syawal++

Abis je cuti raya tuh, blk je KL br la pk pasal nk wat final year project proposal..satu menda pun xstart lagi..br la kelam kabut..bhn mema da ade ckit..xde ckp banyak terus jela wat..wat projek tuh ngan houzmate aku..alhamdullillah lepas la..

Da nama pun ari raya,banyakla open house, tp pelikla nape thn ni kalo pegi je open house sure tuan rumah kasik tapau mknn..hehehe..tu yg berat naik mcm sblm puasa tuh..hehehe..nnt pasni aku update pasal open house je..hehe

Abis je wat proposal, kne wat assignment lak..sme ade 3asg, 3presentation ngan 1 lab..adeh..mcm nk guling2je rasa..dok pulun wat menda alah tuh jela..dlm 2mggu nit do pun xbape nk betul da, letak je pale sure flat..

Isnin lepas da antala asg Real Time System, pastu smlm present ngan anta asg wireless, yg ni grouping..present kira ok la..after present je wireless da kne present RTS lak..individu lak tuh..main present je..sme ok je..lect pun xbanyak songeh sgt…

Next week kne present satu lagi,system admin..asg da siap..nk wat slide je..pastu da settle..next 2 week da final exam..cepatnya masa berlalu..hopefully dpt la maintain result sem lepas..amik..

Tu jela xtvt aku dr bulan puasa sampai final..ahad ni ade kenduri akak weck, ptg tuh ade hi tea umah lecturer aku, mlm open house umah member aku..adeh..xlrt nk mkn..huhu..

Ni pun ajin menaip sbb dok practice masa wat asg aritu,laju je jari nih menaip..huhu..okla nnt aku hapdate lagi..

0 comments:

Post a Comment